تاریخ انتشار :سه شنبه ۱۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۰۰:۱۵
اعتیاد بلایی که زندگی و آینده را می‌سوزاند؛

خریدوفروش آشکار مواد مخدر، معضلی بزرگ در کنارک

گسترش اعتیاد و خریدوفروش مواد مخدر در شهرستان کنارک موجب شده تا این کار به‌صورت آشکار انجام و در هر محله و خیابان به‌نوعی نمایندگی عرضه مواد مخدر تأسیس می‌کنند.
خریدوفروش آشکار مواد مخدر، معضلی بزرگ در کنارک
به گزارش پایگاه خبری «عصرهامون»، اعتیاد به مواد مخدر در حال حاضر یکی از مشکلات بهداشتی و اجتماعی و یکی از ناگوارترین آسیب‌ها در جامعه است. اعتیاد نه‌تنها منجر به آسیب‌های شدید جسمی و روانی در فرد مبتلا می‌شود، بلکه باعث آسیب‌های اجتماعی زیادی هم می‌شود.
 
 درگذشته مصرف و خریدوفروش مواد مخدر به خلوت و مکان خاصی نیاز داشت؛ اما چندسالی است که با وجود همه سخت‌گیری‌ها، انگار نتیجه معکوس به خود گرفته است و گویا این کار نیازی به مخفی‌کاری ندارد.
 
 با گذر زمان، انواع مواد مخدر روزبه‌روز خطرناک‌تر شده و تعداد طرف‌دارانش نیز افزایش‌یافته است.
 
 کنارک یکی از شهرستان‌های سیستان و بلوچستان است که به گفته مردم منطقه هرروز شاهد صحنه‌هایی از خریدوفروش مواد مخدر آن هم در ملأعام است.
 
 گسترش اعتیاد و خریدوفروش مواد مخدر در این شهرستان موجب شده تا این کار به‌صورت آشکار انجام گیرد و در هر محله و خیابان به‌نوعی نمایندگی عرضه مواد مخدر تأسیس می‌کنند.
 
 یکی از شهروندان کنارکی با گلایه از خرید و فروش مواد مخدر در ملأعام بیان کرد: بنده ساکن یکی از محله‌های شهرستان کنارک هستم. در محله ما به‌راحتی خرید و فروش مواد مخدر انجام می‌شود. دیدن آنها در اطراف محله و همسایگی‌مان به‌شدت ما را آزار می‌دهد. حضور آن‌ها در اینجا مارا نگران کرده است؛ چراکه خانواده ما اینجا زندگی می‌کنند.
 
 یکی دیگر از شهروندان گفت: اگر همه ما مردم با یکدیگر همکاری کنیم و نگذاریم قاچاقچیان مواد مخدر در اطرافمان به‌صورت آزادانه مشغول به این کار باشند، دیگر هیچ مشکلی از این سو متوجه شهرمان نخواهد شد. مسئولان باید فکری برای این موضوع کنند؛ چراکه این وضع حس ناامنی به ما و فرزندانمان می‌دهد.
 
 خرده‌فروشی مواد مخدر معضلی جدی در کنارک
 
 عبدالغفور حوت، فرماندار شهرستان کنارک در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری «عصرهامون»، بیان کرد: باتوجه‌به گلایه برخی از شهروندان در خصوص خریدوفروش مواد مخدر در ملأعام به‌ویژه در اطراف مسجد جامع، چندین بار با دستور دادستان و مقام‌های قضایی به همراه نیروهای انتظامی به محل‌های موردنظر مراجعه کردیم؛ اما با مورد خاصی روبه‌رو نشدیم.
 
 وی افزود: در جلسه شورای مواد مخدر شهرستان دستورات ویژه دراین‌خصوص داده شده است و در جلسات متعدد معتمدین خواستار معرفی محرمانه فروشندگان مواد مخدرشیم.
 
 فرماندار کنارک همکاری مردم را در شناسایی افراد فروشنده مهم و مؤثر دانست وگفت: از مردم بومی شهرستان می‌خواهیم اگر موردی از خریدوفروش مواد مخدر و مشروبات الکی را مشاهده کردند به‌صورت کاملاً محرمانه به فرمانداری اعلام کنند. تا زمانی که مردم با ما و نیروهای انتظامی همکاری نکنند نمی‌توان این موضوعات را به‌راحتی حل کرد.
 
 وی با اشاره به اینکه ۱۳ ضایعاتی در کنارک پلمب شدند، خاطرنشان کرد: اگر کارهای فرهنگی در این مناطق به‌درستی انجام شود کمتر شاهد این‌گونه رفتارها در جامعه خواهیم بود.
 
 حوت عنوان کرد: همچنین چندین بار با شوراها و ائمه جمعه نیز در این زمینه با ما همکاری می‌کنند و در خطبه‌های نمازهای جماعت به این موضوع اشاره و تأکید می‌شود ما نیز درحال تلاش هستیم تا تدابیر لازم صورت گیرد.

 وی در پایان گفت: ما به‌صورت شبانه‌روزی در خدمت مردم هستیم و در تلاشیم تا تدابیر لازم صورت گیرد؛ اما همچنان به همکاری مردم نیازمندیم.
 
 انتهای خبر/
  https://asrehamoon.ir/vdcizvazzt1aq52.cbct.html
نام شما
آدرس ايميل شما